Drömjobb

Vilken soft morgon... Åt frukost med frun, sa hej då till henne när hon åkte till jobbet. Satte mig i TV-soffan. Startade TV och video*. Spolade tillbaka bandet. Satte mig till rätta och tittade på gårdagens avsnitt av Top Gear. Ja, jag har skrivit om det programmet tidigare. Ja, jag är kanske lite tjatig. Men det gör inget. För programmet är så helt otroligt roligt.
Det var iaf då det hände. Medan jag satt där i soffan insåg jag vad mitt drömjobb är. Programledare på Top Gear. Få köra runt med en massa coola bilar, komma på helt galna idéer** och dessutom få betalt för det..! Nästan så att jag kan tänka mig att jobba ideelt... Fast det finns kanske ett par problem:

1. Ingen av de tre som leder programmet verkar ha tröttnat och fyra blir nog en för mycket.
2. Min brittiska accent är inte helt perfekt...
3. Fler kan det väl inte finnas..?


Ljuspunkter
- Vädret är iaf vackert. Även om det är galet kallt.

Mindre ljusa punkter
- Grannen ovanför som vaknar ca kl 6 med hjälp av tysk (?) dansmusik på hög volym...
- 16,4 minusgrader sju dagar in i mars...


* Ja, jag vill hellre ha en rolig pryl med inbyggd hårddisk och DVD-brännare för att spela in TV-program...
** Vilket annat bilprogram tar med sig tre cabrioleter till Island för att testköra dem?

Kommentarer
Postat av: Kärin

Till o med jag såg lite av Top Gear...efter allt detta snack. Men när jag fann American Idol på grannkanalen blev det inte så mkt mer bilar för min del... =)
HAHA! De är helt galna på Idol!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback