Sommar eller höst?

Dagarna rullar på fort... Almanackan visar den första oktober idag. Höst. Ingen tvekan. Eller? När solen skiner från klarblå himmel, termometern letar sig upp över tjugostrecket och man går ut i shorts och t-shirt? Fortfarande höst? Eller är det sommar?

Vi har en lätt förvirrad smultronplanta, den var osedvanligt trög i starten i år och tror att det är mitt i sommaren nu - den både blommar och har små gröna smultron. Tog denna bild idag:


Smultronplanta i behov av kalender. Plantan har inte visat några större livstecken förräns i slutet av augusti då den började växa ohämmat och därtill blomma.

Fåglarna satsar dock på att det är höst... Dessa tranor (tror jag iaf att det är, mina ornitologiska kunskaper är begränsade men Google tycks hålla med mig...) styrde söderut idag:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback