Garagefynd

Häromdagen pratade jag med en chaufför som regelbundet levererar varor till jobbet. På något sätt kom vi in på att jag gillar foto och dessutom att jag var på jakt efter ett stativ. Killen säger då att han har ett gammalt stativ ståendes i garaget som han fått av sin kusin och undrar om jag vill titta på det. Visst, säger jag men befarar att det bara är något billigt, rangligt Hama-stativ eller liknande. Jag hade fel. Enormt mycket fel.

Det var ett
Manfrotto 055XB:


Med tillhörande 804RC2:


Dock saknades vissa detaljer på stativhuvudet men dessa har jag beställt från en lokal fotobutik. Totalt kostar stativet mig drygt 900 kr vilket måste anses vara ett riktigt fynd. Har gått och suktat efter ett stativ i den klassen ända sedan vi skaffade systemkameran.

Och killen jag köper det av blev bara glad att det äntligen kom till nytta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback