En surfplatta för mig!

Har velat ha en surfplatta ett tag. Var skeptisk till att börja med och avfärdade all hysteri kring iPad som sedvanligt välgjord marknadsföring från Apple. Men efter att ha känt på en iPad kapitulerade jag. Inte så att jag började drömma om just en iPad. Står fast vid att de tekniska produkter som köps in här hemma ska var öppna, producenten ska inte sitta som domare över vad jag önskar installera. Mina önskemål går före producentens tankar kring min användarupplevelse. Alltså ingen iPad.

Alternativen då? Inget lockade. Förvuxna mobiltelefoner med en Android-version som inte är tänkt att köras på surfplattor utan just på mobiltelefoner. Hårdvara som inte gör något eget. Härmar iPad men gör allt lite sämre. Mitt hopp tändes dock nyligen. Motorola presenterade
XOOM. Med Android 3.0, som är gjort för surfplattor. Jag blev nyfiken. Och i samband med Super Bowl-finalen dök denna briljanta reklamfilm upp:



Jag ska ha en XOOM.

För den nyfikne, en jämförelse mellan XOOM och iPad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback