Svart mjölk? Nej, inte för mig!

Var på ICA och köpte mjölk, tänkte ta två paket med "grön" mjölk (en kompromiss mellan mig, som vill ha "röd" mjölk och frun som tidigare föredrog den "blå" mjölken). Först såg jag inga mellanmjölkpaket men sedan insåg jag att de få som var kvar var svåra att se därför att de var svarta. Kom att tänka på att Arla bestämt sig för att delta i spektaklet Earth Hour... Tog ett par paket med "röd" mjölk istället.

Som ni kanske anar finns här en som inte kommer att släcka några lampor på lördag kväll... För det första känns det en smula bakåtsträvande att släcka ner. För det andra så känns det som en meningslös symbolhandlig för att blidka den heliga klimatpanelen hos FN. För det tredje så är jag extremt skeptisk till hela CO2-hotet och den så kallade globala uppvärmningen. Alla vilseledda CO2-jägare kan skaffa lite nya tankar här...



Det bojkottade paketet.


Läs även Dick Erixon, Vad säger jippot om att släcka ner, egentligen?

Kommentarer
Postat av: smäm

jag kommer iaf släcka ner...

synd man inte bor i sverige, skitsnygga mjölkpaket!

Postat av: Q

Hmmm, säg mig, när du köpte mjölk denna gång, hur kom det sig att du inte kompromissade och köpte en "röd" och en "blå" mjölk istället för ett par "röda" mjölkar ;-)

2009-03-27 @ 23:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback