Biovett

Var ju på bio härom dagen. Alla som tror att illegal nedladdning dödar biograferna, jag har lite nyheter till er:

Det är publiken (eller delar av den iaf) som dödar biograferna.

Ge mig en ok surroundförstärkare och en uppsättning högtalare så har ni troligen sett mig på en bio för sista gången. Varför? Därför att hemma i soffan har jag trevliga medtittare. Inte korkade tonårstjejer som småpratar genom hela filmen och som då och då kastar popcorn på killkompisen tre rader framför. De fattade inte att de saboterade den tänkta filmupplevelsen för en massa andra personer som betalat surt förvärvade slantar för att sitta där. Inte ens när jag tittade på dem med mitt onda öga fattade de... Bio är, uppenbarligen, bättre hemma.

Filmen då? Vad tyckte vi om den? Jag tyckte att den var bra, skön action liksom. Är lite såld på välgjorda specialeffekter. Frun var inte alls lika övertygad, hon ville se den för att vi sett ettan tidigare. Enligt henne var actionscenerna väl utdragna och den övriga handlingen lite bristfällig. Hon har säkerligen en poäng där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback