Felsponsrat

Såg på Vad blir det för mat? med Per Morberg. En aning överraskad blev jag när Lidl fanns med bland programmets sponsorer. Undrar vem som har tänkt mest fel? Lidl eller folket på TV4 Plus? Det passar liksom inte ihop. Per är killen som går till gårdsbutiken och köper sina grönsaker, han tillagar vildsvinet som han själv skjutit och beklagar att han inte lyckades fånga sin egen strömming utan fick köpa den hos sin lokale fiskhandlare. Jag tror inte att Per någonsin satt sin fot i en Lidl-butik. Troligen kommer han aldrig att göra det heller.

För mig står Lidl för allt som är tråkigt med matbutiker; oinspirerande, lågprisfokus, avsaknad av ett brett sortiment med mera. Pers matlagning är liksom Lidls raka motsats...

Hoppas verkligen inte att den genomsnittlige konsumenten är så lättlurad att denne tror att matvarorna som Per använder enklast köps på Lidl - de riskerar att bli lite besvikna då...



Disclaimer: Jag har inget emot Lidl, jag tycker bara att de satsar sina sponsringspengar helt fel. Dessutom gör det katastrofalt trist tv-reklam...

Kommentarer
Postat av: SMAM

snacka om oinspirerad butik. nu har jag inte sett programmet, men jag förstår om det kan verka felsponsrat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback