Knäckande gott

Om julskinkan är kung på matbordet vid jul så är knäcken kung på godisbordet. Knäck är allvarligt. Inget man skojar om. I min släkt analyserar man varandras knäck. Någon slags inofficiell tävlan. Vem fick till den perfekta konsistensen? Ni vet, när knäcken är så pass hård att den med lätthet lossas från pappret men fortfarande så mjuk att man inte riskerar garnityret när man biter i den. Vems knäck har fylligast smak?

Ikväll kokade jag julens första omgång knäck. Efter provsmakning kan jag konstatera att detta är en vinnarknäck.

 

1. Termometer är nyckeln till framgång. 130 grader Celicius är temperaturen.
2. Resultatet.



Kommentarer
Postat av: smäm

min vän anna har lärt mig ett knäckrecept med kakao (chokladknäck). himmelskt gott.

Postat av: [SH]

Själv så bläddrade jag i Allt om Mat:s julnummer och blev sugen på lakritsknäck.

2009-12-15 @ 23:43:21
URL: http://essha.blogg.se/
Postat av: Kusin Anna

Vi kokar knäcken på 4:e avdent ihop med mor och far, eller rättare sagt, pappa kokar knäcken och vi övriga gör resten av julgodiset. Allt detta efter att vi varit i skogen och huggit julgranar och grillat korv!

2009-12-16 @ 12:10:42
Postat av: Kärin

och hos blir det sällan knäck eftersom det verkar som om bara jga vill ha. =(

så jag har laddat inför söndag em!

2009-12-19 @ 13:48:56
URL: http://kaerin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback