Julklappsfunderingar

Frågan dyker upp då och då. Betydligt oftare under november och, framför allt, nu i december än under övriga året: Vad önskar du dig i julklapp? Svaret kommer inte lika snabbt längre. Inte som när man var 10 år och Lego var vägen till lycka. Numera orsakar frågan en stunds tankearbete vilket sedan leder till: Kläder..? För inte kan jag säga att jag helst skulle vilja gå till HiFi Klubben och titta ut en surrondförstärkare med tillhörande högtalare. Eller en espresssomaskin med dubbla kokare och fast vattenanslutning. I min omgivning lägger man inte de summorna på en julklapp, vilket jag i och för sig är glad för - det är roligt att kunna drömma om något och jag tror inte någon mår bra av att få allt man pekar på.

Det är bara ett problem med kläder. Det finns två personer som kan köpa kläder till mig. Den ena är min fru. Den andra är jag. Det finns en sak till som är kul att få. Böcker. De rymmer otroligt mycket, där kan vara både ett nytt spännande recept, gastkramande spänning och förlösande skratt. Allt beroende på innehållet.

Var inne på
Adlibris och tittade. En av deras mest sålda böcker just nu är Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson. Efter att ha provläst (en mycket bra funktion om man önskar sälja böcker över nätet) dryga tio sidor är saken klar. Jag önskar mig denna bok i julklapp:



Och jag kommer att skratta högt när jag läser den.


Kommentarer
Postat av: henrik

själv önskar jag mig en scalextric digital bilbana som är till mig !!!!!!!!!!! och min son.

2009-12-07 @ 21:23:10
Postat av: [SH]

Hmm... Tror det är mest till dig... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback