Inte kokt

Var på kurs med jobbet ett par dagar förra veckan. Kursen hölls i Örebro och jag kom att tänka på en episod vid ett tidigare kurstillfälle i samma stad. På kvällen satte vi oss i hotellets restaurang för att äta lite, inte för att det framstod som bästa alternativet i Örebros restaurangvärld utan för att ösregnet inte inbjöd till några längre promenader i jakten på mat.

Vi var sisådär 15-20 personer i blandad ålder som skulle äta där och därmed rädda deras dagskassa. Jag vill minnas att jag tog en hjortfilé, som smakade helt ok, men de flesta satsade på en klassisk
Bookmakertoast. Servitören gick sällskapet runt och tog upp beställningar och kom så fram till en kille strax över 20. Även han satsade på en Bookmakertoast. Följdfrågan, som även riktats till alla som beställt före honom, kom:
- Hur vill ni ha ert kött?

Efter ett par sekunders tvekan kom svaret:
- Stekt.


 

Kommentarer
Postat av: SMÄM

haha! stekt. inte kokt. hallå!

Postat av: henrik

jaja steve alla är inga gourmerer svårt ord han satt väl i andra tankar jag vet inte ängång vad det var de skulle äta. har du någon uppdatering för musli receptet

2008-09-24 @ 20:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback