Magiskt

Advent står för dörren och vi har pyntat ikväll. Lika fascinerande varje år. Från en kväll till en annan fylls omgivningens fönster med adventsljusstakar och adventsstjärnor. Måste vara otroligt märkligt för någon som vistas här i Sverige utan att känna till traditionerna. Plötsligt verkar det som att hela staden ingått någon slags tyst överenskommelse om att dekorera fönstren enligt en given mall. Det enda som bryter magin just nu är regnet som trummar mot fönstret...

Snart dags att tända första ljuset, ska bara sova lite innan dess.

Kommentarer
Postat av: SMÄM

nu när jag läser om ditt första ljus som ska tändas ångrar jag att jag inte tog med mig min ljusstake i gjutjärn. det finns inga sådana stakar här. får improvisera något. 4 värmeljus kanske?

Postat av: [SH]

Fyra blockljus på ett trevligt fat annars?

2008-12-02 @ 20:34:40
URL: http://essha.blogg.se/
Postat av: Anonym

ett otroligt plumpt skämt, om den katastrof som drabbat 100 tusentals människor på Haiti. Oavsett människosyn är detta ett klavertramp av samma magnitud som katastrofen i sig själv. Skäms på dig

2010-01-25 @ 09:30:09
Postat av: [SH]

Anonym, ställer mig lite frågande kring din kommentar - inlägget du kommenterar skrevs drygt ett år innan den tragiska katastrofen i Haiti...

2010-02-08 @ 21:48:10
URL: http://essha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback