Globala uppvärmningen - myt eller ej?

Ni som följt denna blogg har troligen förstått att jag inte ger många ören för den klimathysteri som pågår. Min åsikt är att den så kallade globala uppvärmningen, som sägs pågå, mest är ett politiskt spel och att de temperaturförändringar som syns beror på annat än människans påverkan. Klimatdebatten är den moderna, sekulariserade, människans religion.

På detta tema har jag nu hittat en alldeles ypperlig blogg:

Moderna Myter

Du som blir upprörd över mina åsikter, besök bloggen ovan och slå vad med bloggens ägare, Per Welander, om den globala uppvärmningen. Du kan på ett enkelt sätt vinna 10 000 kronor. För det är väl enkelt? Den globala uppvärmningen är ju vetenskapligt fastställd. Eller? Är den mest ett politiskt spektakel? Påhejat av Al Gore, mannen som fruktade att försvinna från rampljuset och som därför blev den globala uppvärmningens främste profet. Än så länge är det bara en person som vågat anta vadet...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback