Fruktigt med behaglig syra

Vad beskrivs i rubriken? Ett gott vin? Knappast - jag dricker ju inte alkoholhaltiga drycker. Däremot dricker jag gärna kaffe. Idag drack jag dessutom extra fint kaffe.
Vi var inne i centrum en sväng idag och tittade på allt möjligt. Kändes som att det var ett tag sedan som hela lilla familjen var och gick i butiker. Trevligt var det i alla fall.
Hamnade i saluhallen och där passade jag på att köpa med lite kaffe från
Johan & Nyström. För er som inte är bekanta med J&N kan jag berätta att det är ett mindre kafferosteri i södra Stockholm som håller mycket hög kvalitet. Det fruktiga kaffet med behaglig syra var deras påskkaffe, bryggt i presskanna. Mycket gott.

Kvällen tillbringades hemma hos syster och svåger tillsammans med yngsta brorsan, mellanbrorsans sambo (stackars mellanbror blev sjuk under sitt besök här i Uppsala) och mamma. Knytkalas blev det och gott var det.
 
God natt!
 

Kommentarer
Postat av: Kärin

det sägs att J&N's kaffesort "Bella" ska var nåt särskilt.
de hade det på typ Sveriges bästa coffee shop, som låg på Marstrand men som till min stora sorg slog igen förra året. kaffet var himmelskt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback