Magkänsla

Vi har städat lite i bokhyllan och det är bra på flera sätt. Dels blir det snyggare och dels kan man hitta nästan bortglömda böcker. Små guldkorn. Jag återupptäckte ett kärt exemplar med den långa titeln "Book About The Classic Avis Advertising Campaign Of The 60s" av Henri Holmgren och Peer Eriksson. Boken handlar om biluthyrningsföretaget Avis och den fantastiska reklamkampanj signerad DDB som de körde på 60-talet. Annonserna är underbara exempel på det som kom att kallas "den kreativa revolutionen". Att bläddra i boken är ren njutning för var och en med minsta lilla intresse för marknadsföring. Boken dokumenterar ett stycke modern historia men tyvärr går den inte längre att köpa.

Annonsen som inledde Avis framgångsrika kampanj:

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback