Kanske nästa gång?

Världens minst oväntade produktlansering skedde i måndags kväll. Apples vd Steve Jobs presenterade iPhone med 3G. Jag har skrivit om iPhone tidigare och listade då tre nackdelar. En försvann nu när telefonen kom med 3G för snabbare datakommunikation. Börjar jag bli köpsugen? Nej, jag har upptäckt fler svagheter hos underverket. Den saknar radio! Tog för givet att den hade det men där hade jag fel. Jag har haft radio i mobilen i drygt fem år och ska ha det i nästa mobil också.
En av sakerna med 3G är videotelefoni, möjligheten att se den man pratar med. En funktion som jag inte saknar men som givetvis ska finnas med på en 3G-telefon. En funktion som nya iPhone saknar. Sorry alla ni som önskar kommunicera med teckenspråk - Steve Jobs ignorerar er.

Kanske kan det bli en iPhone när version 3 släpps om något år? Kanske kan den skicka MMS, innehålla en radio och tillåta videotelefoni? Eller dröjer det till version 5?

(Att den blir kladdig får man nog leva med...)
 
 

Kommentarer
Postat av: mr C

Ha ha ha!





Jag köpte min iPhone för typ en månad sen. Den funkar finfint. Skulle aldrig byta ut den (möjligtvis mot den nya 3G:n då).

2008-06-12 @ 09:42:08
Postat av: SMÄM

viktigt i debatten är ju även hur vida steve var sjuk under presentationen eller inte. han såg lite blek ut ;)

Postat av: [SH]

mr C, allvarligt talat, borde inte en mutlimediatelefon anno 2007 (som din) eller t.o.m. 2008 (3G-varianten) ha en kamera med mer än två megapixel (ja, jag vet att megapixel inte är allt...), radio och förmågan att skicka mms? Pinsamt.



SMÄM, icke att förglömma. Han såg, minst sagt, risig ut...

2008-06-12 @ 22:15:34
URL: http://essha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback