Offer eller ej?

Skrev för en liten tid sedan om Pär Ström. Killen har inte tystnat utan fortsätter att ifrågasätta den feministiska debatten och hur män respektive kvinnor framställs i olika situationer.
Härom dagen skrev han på SVD Brännpunkt under rubriken Kvinnor görs till offer om hur media systematiskt gör kvinnor till offer - oavsett om de är det eller ej. Flera exempel ges, bland annat detta:

"Tidningen Metro skrev nyligen över hela förstasidan: "Sms-lån är den nya kvinnofällan". I en ruta lyftes ett citat ur texten fram som särskilt viktigt: "Det är framför allt unga kvinnor som tar de här lånen och inte kan betala igen dem".

Men i det finstilta (som långt färre läser) framgick att kvinnornas andel av obetalda sms-lån är 44 procent. "Kvinnofällan" är alltså en mansfälla."

Vad vinner Metro på att vinkla artikeln på det viset? Får journalisten "credd" av sina politiskt korrekta kollegor? Kanske är det bara så att journalisten är riktig kass på matematik och inte inser att om 44 procent är kvinnor så är andelen män större? Man kan ju hoppas - känns bättre att ha korkade journalister än sådana som låter ideologi stå över sanning.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback