Yeah right

Det ringer på hemtelefonen. Klockan är ca. 19:30. Inget bekant över det nummer som ringer. Varningsklockorna för telemarketing klingar friskt. Svarar. En tjej presenterar sig, berättar att hon ringer från Disneyklubben, som tydligen är en bokklubb för barn. Hon informerar oss om att vi tillhör en exklusiv skara som valts ut att pröva deras nya erbjudande.
Ja, just det, kontrar jag, vi är väl utvalda tillsammans med alla andra föräldrar med barn som är runt sex månader. Nej då, försäkrar hon, vi tillhör en skara på 1700 hushåll som ska få möjlighet att ta del av deras nya välkomstpaket. Jag skrattar. Tror inte för en sekund på att vi är speciellt utvalda. Undrar om hon verkligen tror på det själv? Hon frågar om vi är intresserade. Jag tackar nej. Samtalet avslutas.

Jag tycker egentligen om att lyssna på telemarketingsäljare. Tycker det är intressant att höra hur de lägger upp erbjudandet. Vill känna hur de försöker snärja mig. Jag vet, jag är lite konstig... Men nu börjar jag tröttna. Det är samtal som det ovanstående som tröttar ut mig. Lögnaktiga påståenden om att vara speciellt utvald med mera. Det är dags för
NIX.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback