Aprilskämt? Tyvärr inte...

Läste en helt absurd rubrik på Aftonbladet idag. Den löd "Uefas krav: Stäng MAX". Det hela handlade om U21-EM som spelas i Sverige nästa år. Vissa matcher kommer att spelas på Borås Arena och sammanbyggd med arenan finns en hamburgerrestaurang som drivs av MAX. En av Uefas sponsorer är McDonald's. Uefa vill att matcherna spelas på en "ren" arena, dvs utan störande (reklam)budskap från konkurrenter till deras egna sponsorer. Därför vill de stänga MAX-restaurangen under U21-EM.

Absurt är bara förnamnet. Ett aprilskämt, var min första tanke. Avsaknaden av uppenbara (förutom det absurda i det hela) aprilskämtssignaler gjorde mig dock lite konfunderad. När jag sedan hörde om samma sak på radion i bilen på väg hem och lästa om det i DN blev jag säker. Det är sant.

Uefa anser att det är rimligt att kräva att en företagare, som råkar konkurrera med en av deras sponsorer, stänger igen under fyra dagar. Några dagar som säkerligen skulle generera mycket god vinst.

"Det är inte konstigt att Uefa kräver att organisationens sponsorer ska exponeras när det arrangeras stora matcher och turneringar med Uefa som arrangör, säger Sture Svensson, ordförande U21-EM:s lokala arrangörskommitté."

Sture, hur vore det om du gick ut i ett pressmeddelande nu, innan dagen är slut, och skrev:
April, april!

Vi får erkänna oss grundlurade och du slipper framstå som mindre begåvad...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback