Tack till okänd

Fick ett brunt paket med posten igår. Det enda som skvallrade om innehållet var formen, typisk bokform, och etiketten med avsändarens namn, TTG Sverige AB, vilket sade typ ingenting. Namn och adress var dessutom handskrivet - inte så vanligt idag när det gäller post från företag.

Det bruna pappret revs av och innehållet blev synligt. Det var en bok.
Sallader runt Medelhavet, en kokbok med recept på sallader inspirerade från trakterna kring - surprise - Medelhavet. Det fanns ingen notis om varför boken hade skickats till mig. Jag misstänkte inte att det var ett försök till gerillamarknadsföring genom bloggskribenter - jag är alldeles för anonym och mina, i reklamsammanhang, ganska blygsamma besöksiffror motiverar inte sådana åtgärder.

Kikade lite till på boken, den hade getts ut av Kakao Förlag. Plötsligt hoppade hjärnan igång och drog sig till minnes någon typ av tävling som jag deltog i någon gång i somras. Då jag inte jobbar i mediebranschen saknades det fortfarande uppslag om vilka TTG Sverige AB var. Googlade lite och insåg ganska snabbt att det är ett tidningsförlag med bland annat Residence (har man ingen egen webbplats får man stå sitt kast...) bland titlarna.

Sambandet klarnade. Jag hade vunnit i en tävling som fanns i tidningen i somras. Case closed.

En liten fundering bara, om jag vore utgivare av ett magasin och däri hade en tävling, skulle jag inte önska att vinnarna visst att de vunnit i min tävling? Utan att behöva googla fram det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback