Välkommen till verkligheten

I förrgår berättade Aftonbladet, inte utan viss stolthet, att de nu kommer att vissa blogglänkar under sina artiklar på nätet. Undrar vem de försöker imponera på? SVD har gjort det sedan tidigt i våras. DN började strax därefter. Sedan har bland annat IDG, Dagen och några lokaltidningar följt efter. De använder alla samma tjänst från Twingly.
Men inte Aftonbladet. De envisas med att använda sin egen tjänst Bloggportalen. De hävdar att detta skulle leda till högre kvalitet på länkarna. Som om det vore avsevärt svårare att registrera sig i deras tjänst jämfört med Twingly. De har dessutom någon form av rankingsystem för de bloggar som listas under artiklarna på webben. Helt fel enligt mig.
När jag klickar på blogglänkar under en artikel på exempelvis SVD gör jag det för att få reda på vad vanliga "Svensson-bloggare" tycker. Jag är inte ute efter att endast ta del av vissa proffsbloggares åsikter. Man kan dock få fram alla blogglänkar till en viss artikel genom att klicka sig vidare till Bloggportalen men det känns krångligare än konkurrenternas lösning.

Så Aftonbladet vaknade upp och insåg att bloggvärlden har betydelse. Nu är det (nästan) bara Expressen som sover.



Kommentarer
Postat av: Haakoningebjorg

Perfect site with convenient navigation. The design also pleases. Thanks!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback