Sömnpiller

Kanske har ni sett reklamen för Electrolux dammsugare där barnet sover när det dammsugs? Eller till och med sett förpackningen med en bild på en sovande bebis som ligger ovanpå dammsugaren? Jag kan numera bekräfta att reklamen inte ljuger. Barn sover bättre till ljudet av en dammsugare. I alla fall vårt barn.

Lillkillen var lite kinkig ikväll. Trött utan att fatta det själv. Skrek. Ville inte sova. Somnade inte av att äta - ett säkert kort normalt sett. Dammsugaren åkte fram. Hade märkt tidigare att han blev lugn när han hörde den. Just nu sitter jag vid datorn och lillkillen ligger i mitt knä. Sovandes. På golvet står dammsugaren. Igång. Just nu på lägsta effekt. Perfekt. Han sover och jag slipper tinnitus.

Hoppas bara att han snart sover så djupt att jag törs gå och lägga oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback