Dagarna går

...betydligt snabbare än vad jag hinner blogga ibland. I lördags var vi ute och åt julbord med mitt jobb. Även respektive var bjudna och som ett litet undantag fick vår lillkille följa med som enda barnet.

På mitt jobb finns en viss tradition av överraskning när det gäller personalaktivitet framåt jul. Denna gång var tanken att vi skulle ses vid stationen klockan 17 för vidare färd mot okänt mål. Så blev det inte. Vid en kontroll kvällen före visade det sig att tåget dit inte stannade på önskad station. Färdmedlet för lördagskvällen ändrades raskt från politiskt korrekta tåg till mindre korrekta bil. Fast vi samåkte i alla fall. Mot okänt mål.

Färden gick längs med den relativt nyöppnade sträckningen av E4 genom Upplands nordligare delar. Målet var, visade det sig, en restaurang vid namn
Furuviks Brygga. En vackert belägen restaurang nära Furuviksparken. Där intog vi ett av de bättre julborden som jag stött på hittills. Framför allt briljerade det på fisksidan. Vissa i sällskapet önskade sig visserligen ett större utbud av desserter. Själv är jag glad över att det inte fanns fler saker som man "bara var tvungen" att prova - mitt välbefinnande hade allvarligt äventyrats av mer mat den kvällen.

Förundrades över att jag vaknade på söndagen och kände ett sug efter frukost - borde varit proppmätt lång in på eftermiddagen...


Just det, lillkillen skötte sig exemplariskt under hela kvällen inklusive resan dit och hem.



Kommentarer
Postat av: lovingnurse

godnatt på dig :)

Postat av: Q

Rekomenderar verkligen Furuviks brygga, har själv varit där, mycket gott :-)

2007-11-30 @ 10:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback