Service

För knappt ett år sedan köpte vi en digitalkamera och tillhörande minneskort från Dustin Home. Inget jag ångrar. De levererade snabbt och har, som vi nu fått erfara, lysande service.

I februari slutade minneskortet vi köpte att fungera. Kontaktade Dustin i början av april för att kolla hur jag kunde få det åtgärdat på garanti. De skickade en retursedel till mig och efter att ha gjort ytterligare felsökning hemma samt testat kameran ordentligt med ett annat minneskort returnerades det felaktiga kortet förra veckan. I fredags kom det ett paket i retur från Dustin. Vårt minne på 1 GB hade plötsligt vuxit till 2 GB.

Varför? Inte vet jag... Kanske därför att ett minne på 2 GB kostar betydligt mindre än vad ett minne på 1 GB gjorde förra sommaren? Eller för att de inte hade några minnen på 1 GB av rätt sort hemma men väldigt många minnen på 2 GB? Eller för att de är snälla, trevliga och ger bra service?

Minneskort har för övrigt sanslösa garantier. 10 år är inget ovanligt. Om 10 år gissar jag att ett SD-kort på 2 GB betraktas som något stenåldersaktigt alternativt används i barnens leksaker.


Tack Dustin Home, jag vet vart jag vänder mig när det är dags att köpa en laserskrivare...

Kommentarer
Postat av: SMÄM

bra service är guld värt. just nu ligger jag i twist med inwarehouse. dom skulle ringa mig för ett utbyte av en wacomplatta. dåligstil att säga man ska ringa på måndag men inte ringt än! fififi!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback