Sillproblem

Midsommar. Det enda alla tycks vara överens om kring denna, i mitt tycke ganska knepiga, högtid är sillen. Ung eller gammal, nykterist eller ej, arbetare eller överklass. Inget spelar någon roll - alla vill de ha sill till midsommar.

Alla utom jag. Det är i alla fall så det känns. Jag har aldrig lärt mig uppskatta inlagd sill. Säg det till en svensk midsommarfirare - de tittar på dig som om du just berättat att du har rabies och känner för att bita dem i vaden...

Men, men... Nu är den här, sillhögtiden. Det är bara att bita ihop och hoppas på något annat än sill på bordet. I år verkar det dock ordna sig, vi ska till svärföräldrarna och det ryktas om en hel del grillning. Svärfars
60-årspresent måste invigas ordentligt. Tror jag gömmer mig bakom grillen tills sillinvasionen dragit förbi...




Kommentarer
Postat av: Lallamen

Vill bara säga att du har en mycket sund inställning till denna så kallade föda. I vanliga fall äter jag färskpotatis med gräddfil och lättkokta morötter på midsommar men en sväng med GI-diet satte stopp för dylika utsvävningar i år. Tack och lov hade jag bröllopsmat att göra och där fanns det både rostbiff, kalkon och marinerade champinjoner så jag överlevde :-)

Postat av: Kjellbettina

Incredible site!

2009-04-08 @ 13:12:50
URL: http://kjellbettina.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback