Hobby nr 1

De senaste månaderna har jag blivit mer och mer övertygad. Sveriges befolkning har en hobby som är vida mer populär än såväl sport, handarbete, heminredning som friluftsliv. Hobbyns utövare har stor spridning beträffande ålder såväl som geografi. Socioekonomisk ställning verkar spela förhållandevis liten roll - utövarna är flitigt representerade i samtliga samhällsklasser. Vad är det då som så många pysslar med?

Återvinning.

Att köra skräp till de kommunala återvinningscentralerna är så populärt att det i princip är omöjligt att undvika kö. Inte ens en fredagkväll kl 19:30 kan du dumpa ditt skräp ostört - tro mig, jag har provat. De stora centralerna har så generösa öppettider att de endast slås av bättre livsmedels- och närbutiker.

Undrar om de som vill utrota bilen har funderat på hur det skulle slå mot denna svenska hobby? Ingen sann återvinnare klarar sig utan bil. Ofta kompletterad med ett släp. Entusiasterna ropar: Länge leve stadsjeepen!

Igår kom vårt soffbord. Ikväll ska jag än en gång till återvinningscentralen med emballage...




Kommentarer
Postat av: Sis

Delar inte riktigt detta intresse med dej och många andra...Men tycker du är duktig! Det är ju bekvämare att bara gå ner med skräpet till soprummet :)

2007-01-12 @ 12:08:19
Postat av: [SH]

Duktig? Jag? Har ju inget val... Om man skulle dumpa alla flyttkartonger och allt emballage från inköpta möbler i soprummet skulle grannarna bli ledsna... Finns ingen plats för kartonger i soprummet... :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback