Bokrea

Snart är den här. Högtiden för alla oss som gillar att fynda böcker av allehanda slag till löjligt låga priser. Bokrean. Premiär den 27 februari.

Jag gjorde mina bokinköp igår. Via
Adlibris. Gjorde en förhandsbeställning som skickas det heliga premiärdatumet. Någon kanske undrar om det inte förtar lite av charmen med bokrean. Att handla på nätet. Visst, jag köpte inget spontant bara för att det var billigt. Men jag sparade pengar och tid. Kollade i katalogerna från Åhléns och Akademibokhandeln för att jämföra priser med de böcker som jag redan valt ut på Adlibris. Av fem beställda böcker fanns fyra med i katalogerna. För de fyra böckerna betalar jag 186 kr. Hade jag gått till de billigaste butikerna (enligt katalogerna) i Uppsala hade det kostat 275 kr. En besparing på 89 kr. Dessutom kunde jag på nätet köpa Jamies Italien av Jamie Oliver för 119 kr - en bok som inte ens annonserades av stadens bokhandlare...


Ljuspunkter
- Trevligt väder
- Semlor
- Fettisdag
- Semlor...
- Motorvärmare

Mindre ljusa punkter
- Ensamt hemma utan frun...
- Överkänsligt överhettningsskydd på kupévärmaren
- Ingen bakhjulsdrift på en V40...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback