Min vän diskmaskinen

Den är verkligen fantastisk, den där maskinen. Diskar och diskar och diskar utan att protestera. Vi hade gäster igår. Bjöd på mat och fika. Maskinen diskade upp allt.

Idag var mina syskon med respektive + min mor här. Firade. Ryktas om att jag blir ett år äldre inom en inte alltför avlägsen framtid. Imorse gick jag upp kl 7 för att göra en choklad- och en limepaj. Kunde ju inte köra upp min gravida fru ur sängen bara för att vi skulle ha något gott fika på eftermiddagen. Det blev en del disk. Bunkar, vispar, slevar, slickepott, någon kastrull och lite annat. Plus frukostdisk. Maskinen tog gladeligen hand om allt.

Vi fikade. Och producerade mer disk. Fyllde diskmaskinen ännu en gång. Den protesterade inte ett dugg.

Vi åt mat. Och nu är det nästan fullt igen. Finns lite plats för morgondagens frukostdisk. Sedan är det bara köra igång maskinen igen.

Skulle aldrig orka ha gäster gånger två samma helg med både mat och fika om det inte vore för diskmaskinen.

Tip of the day:

Känns det sociala livet fattigt? Växer diskberget var dag? Skaffa en diskmaskin och få mer tid för dina nära och kära!


Kommentarer
Postat av: Marlene

Kom på att du fyller i dag, så därför blev jag tuvngen att besöka din blogg och skriva ett grattis.
Ps. Hmm, förstår att det är en diskmaskin som är mitt nästa inköp ;)

2007-08-20 @ 22:42:09
Postat av: [SH]

Tack!

Postat av: Markus

Först Grattis på födelsedagen...i efterskott...
Sedan...du måste vara den bäste säljaren på Elon, du kan verkligen tala gott om vitvaror...

2007-08-21 @ 21:22:08
URL: http://markusholgersson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback