Inte helt ensam

Ibland blir man väldigt påtagligt påmind om att man inte är den ende som tänkt en viss tanke. Som att exempelvis tvätta bilen. Släpade med brorsan för att tvätta bilen igår. Vi begav oss till den GDS-hall jag brukar åka till för sådana ärenden. Det var kö. Tre bilar stod uppradade utanför porten in till hallen och väntade på att de där inne skulle putsa klart på sina klenoder. Vi gav upp.

Tänkte att det fick ske på söndagen istället. Lördagen blev vilodag. Nytt försök idag alltså. Läget var klart bättre. Endast två bilar i kö. Plus min då. En bil gav upp och jag befann mig snabbt på andra plats. Efter tjugo minuters väntan var det vår tur. Nu är bilen riktigt fin. Bättre blir det med nya sommardäck som skulle ha beställts i lördags men som på grund av olika omständigheter beställs imorgon.

Den som ändå hade en egen garageuppfart att tvätta bilen på...

Förresten, missa inte SAS nya teknik för effektivare flyg:
Helium tar SAS till nya höjder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback