Service

Var och handlade lite på ICA Kvantum här i Uppsala vid 19-tiden. Kollade om det fanns några paket av deras egenmalda nötfärs - den är nämligen oändligt mycket bättre än ICAs egna långväga transporterade grovmalda färs.

Kvantums egenmalda färs var dock slut. Som vanligt. Fick syn på en person som jobbade i charken. Frågade när det var bäst att komma för att få tag på deras färs. Hon blev förvånad över att den var slut - de hade ju nyss fyllt på den. Kollade om de hade mer inne i stora kylen. Slut där också. Sedan kom frågan som förvånade och gladde mig. Kan du vänta fem minuter så ordnar jag mer nötfärs? Lätt chockerad fick jag fram ett "Javisst, det går bra". En liten stund senare hade jag ett par paket med köttfärs. Nymalen. Bara för att jag frågade.

Nöjd lämnade jag butiken. Det är sådana här saker som gör Kvantum till min favoritmatbutik i Uppsala.


Och nej, jag får inte betalt för att skriva detta...



Kommentarer
Postat av: Eva

Det var snarlikt smygreklam om inte annat =)

Postat av: [SH]

Vem vet, jag kanske bara är en del av en ny, bloggbaserad, gerillamarknadsföring. 1% reklam till den som betalar och 99% blandat tyckande... :)

2006-09-26 @ 08:05:40
URL: http://essha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback