Sakta men säkert

Sedan ett par dagar finns det bredband i lägenheten. En söt liten fiber levererar 10 Mb/s till datorn. Kunde få 100 Mb/s också man det kändes som onödig lyx.

Lägenheten då? Man kunde ju önska att den såg ut som ett inredningsreportage från
Sköna hem eller liknande. Det gör den inte. Kartongerna står både här och där. Fler möbler behöver inhandlas. Men bit för bit kommer saker och ting på plats. Frun bestämmer vart sakerna ska stå och fixar detaljerna som skapar känslan. Själv nöjer jag mig med att bära, skruva, borra och koppla in alla sladdar som ger ljud, bild och bredband. Blir bäst så.

Nu ska jag kontakta kundtjänsten hos SVD. Trots att jag gjorde adressändringen i god tid före flytten får vi numera tidningen mitt på dagen i en plastpåse i postfacket. Tidningarna för fredag, lördag och söndag har de senaste två helgerna kommit på måndagen. Suck.



Kommentarer
Postat av: SMÄM

När jag flyttar ihop med min blivande man hoppas jag att han står för allt det där som din fru står för (+ bärandet och borrandet). Så kan jag koppla in bredbandet och ljudet å det :]


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback