Tjuvlyssna

Hos Stina hittade jag länken till Tjuvlyssnat: Samtal i Sverige. Webbplatsen är en stockholmsvariant av Overheard in Nev York och det är riktigt kul. Eller riktigt skrämmande om man tar i beaktning den totala brist på allmänbildning som många (företrädesvis) unga uppvisar i de tjuvlyssnade samtalen.

Det finns många riktigt roliga samtal och jag kan inte låta bli att delge er några favoriter som jag hittade under en stunds läsning:

Länken
Röda linjen, Mariatorget

AFA-wannabe: ..och fem stolar kom flygande mot oss, och vi ba shit!
Imponerad kompis: Och sen da?!
AFA-wannabe: Sen kom kravallpolis från ena hållet, och civilpolis från andra, och vi ba ok vi flyr. Så vi kuta som fan. Men så stötte vi på några poliser och då börja vi vissla som om vi vore oskyldiga. Så de kolla snett på oss, men vi gick förbi.
Imponerad kompis. Åh fan. Sen da?
AFA-wannabe: Nej, sen satte vi oss på Burger King och tog en milkshake.

Länken
Röda linjen, Midsommarkransen

Gymnasietjej #1: Jag längtar såå mycket till lovet, då ska jag åka till Grekland igen.
Gymnasietjej #2: Ååhh va sköönt, det skulle jag också vilja göra, jag har aldrig varit där. Förresten, Grekland ligger inte i Europa, eller hur?!
Gymnasietjej #1: Jo, det gör det.
Gymnasietjej #2: Nää, det är jag rätt säker på att det inte gör.
Gymnasietjej #1: (irriterad): Jo, jag vet att det gör det, dom hade euro där..och du har ju faktiskt aldrig varit där. Så jag vet att jag har rätt!
Gymnasietjej #2: Jaha, men det låg inte i Europa innan de gick med i EU i alla fall.
Gymnasietjej #1: Nää, så är det nog. Men det gjorde ju inget land.

Länken
Frisersalongen "Söderporten"

Kund: Asså... hur är det med Finland? Är det samma land som Sverige?
Frisörskan: Asså, nej det tror jag inte. Det är väl två olika...eller?
Kunden: Okej, för jag har alltid tänkt Norge, Finland och Sverige som samma land.
Frisörskan: Aaa, jag vet faktiskt inte säkert.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback