Kval till ESC 2006

ESC 2006 är alltså den gängse använda förkortningen av Eurovision Song Contest 2006. Inte Escape 2006 - en ännu okänd fängelseflyktserie i fotspåren av Prison Break.

Jag såg på kvalet igår. Mestadels därför att Sverige tvingades kvala och vi representeras av Carola och min fru gillar henne. Fast jag hade nog sett på det ändå...

Korta kommentarer:

Bäst: Carola - så var det bara.

Sämst: Det fanns mycket att välja på...

Allra sämst: Litauen - att gå vidare med en låt där man pratsjunger We are the winners of Eurovision... och ...vote for the winner. Jag fattar inte hur det gick till...

Vulgärast: Island - ryser vid tanken på henne...

Annorlunda: Mosterrockarna från Finland. Bra? Nja. Kul? Sådär. Stack de ut? Absolut!

Trend: Öststatspop med etnoinfluenser - den kommer nog att stanna i ESC-sammanhang...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback