Kunskap åldras

Och det gäller särskilt kunskapen om datorhårdvara. Efter att skärmen brann upp började jag fundera på om det kanske var dags att byta dator helt. Den vi har börjar bli till åren och det vore riktigt trist att bli utan dator helt om den skulle gå sönder. Det är trist nog att vara förpassad till 90-talsupplösningen 1024*768 på skärmen...


Det var cirka 47 sekunder efter att jag börjat kolla i olika datorbutiker* på nätet som jag insåg det. Mina kunskaper om datorhårdvara idag är noll. För ett par år sedan var de ok och för ytterligare ett par år sedan var de på topp. Men nu... Känner mig vilsen bland olika processorer, grafikkort, moderkort och minneskonfigurationer. Turligt nog har jag
Eforum där jag varit aktiv sedan flera år tillbaka. Där finns det säkerligen någon som välvilligt bjuder på både tid, kunskap och köptips på en dator som passar oss. En sak är i alla fall (ganska) säker, om det blir en ny dator ska jag sätta ihop den själv. Lite "dream come true" vore det allt att bygga ihop sin egen dator...



Ljuspunkter
- Vackert väder
- Nyinköpt polermaskin för bilen

Mindre ljusa punkter
- 17-tumsskärm
- Oputsade fönster
- Blogg.se är bitvis olidligt segt och bitvis oanvändbart...



* Nej, det heter verkligen inte databutiker...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback