Varför, varför, varför?

Jag förstår det inte. Denna hysteri. Aftonbladet skriver om det. Expressen likaså. Det drar miljonpublik på TV. Nästan alla jag känner gillar det. Tusentals människor beger sig till Skansen för att delta. Det handlar om Allsång på Skansen. Ikväll var det premiär. Jag kunde inte bry mig mindre. Fast jag såg det ändå. Min fru ville se det och jag gjorde henne sällskap. Hade jag varit själv hemma hade jag inte ens tänkt tanken att se det.

Är det fel på mig? Hädar jag den svenska folksjälen? Borde jag egentligen gilla spektaklet? Vet inte. Jag kan bara inte se det roliga i att sitta och sjunga allsång. Inte heller förstår jag forne programledaren Lasse Berghagens storhet. Hans uppenbarelse på scenen var nog för att jag skulle kasta mig över fjärrkontrollen för att byta kanal. Inte heller frun gillade honom. Nu är Anders boss. Men jag bryr mig inte. Fast ändå bryr jag mig. Jag skriver ju här. Suck.

Har medelsvensson någon gen som jag saknar? En gen som får dem att vilja sitta hemma i TV-soffan under sommarens tisdagskvällar för att sjunga? Eller alla som går dit, tycker de att det är kul med allsång? Eller jagar de bara sina "fifteen minutes"? Kanske är jag cynisk men jag tror mer på det senare...

Kvällen bjöd bland annat på ett inslag från Jösses flickor, ett inslag som mycket väl kunde vara kampanjmaterial för Feministiskt Initiativ. En riktigt hemsk upplevelse alltså.

Fast Frans var lite cool...



Kommentarer
Postat av: Kärin

med tanke på att din fru diggar "minns du sången" så förstår jag att hon är skansen-frälst. =)

Postat av: yngstebror

om det är någon gen som saknas hos dig så saknas den hos mig med.

2006-06-29 @ 22:47:38
Postat av: [SH]

Kärin: Skansen-frälst var att ta i, det har inte kommit några som helst förslag att tälta utanför Skansen och liknande för att få bra platser. Men hon lider inte av att se det på TV...

yngstebror: Släktdrag..? :)

2006-06-30 @ 07:58:34
URL: http://essha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback