Kära Posten

Jag brukar vanligen inte skriva till er. Brukar inte heller kalla er "Kära". Troligen är det vanligare att jag mumlar något i stil med "seg och halvstatlig med monopolistiska önskemål". Kan ha hänt att jag surat över att ni slutat lämna ut paket i egen regi och istället lag ut det på andra ställen, förvisso med bättre öppettider, men, i mitt fall, genominkompetent personal.
Glöm allt det där nu. Det är nämligen så att jag vill vara kompis med dig, Posten. Du har ju liksom makten. Vår digitalkamera är ju i dina händer. Beskedet på din hemsida lyder "Beräknad leverans: Tidigast 27 jul". Vad sägs om att du fixar fram det där paketet tills imorgon så bjuder jag på en dubbel espresso? Deal?

Mvh SH



Kommentarer
Postat av: RJ

Dubbel espresso???
Vad synd att jag inte fick leverera den.

2006-07-29 @ 13:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback