Varför så tyst?

På dagens ledarsida i SVD kan man läsa om ännu ett steg mot ett svenskt övervakningssamhälle. FRA (Försvarets Radioanstalt) vill bedriva elektronisk övervakning av all datatrafik som lämnar landet. Ett svenskt Echelon typ. Vår nuvarande regering har dessutom varit pådrivande i att bygga upp övervakningen av all telefon- och datatrafik inom EU. Nu undrar jag: Var är debatten?!? Varför har vi inga kvällstidningsrubriker i stil med "Övervakninschock - staten vill läsa din e-post" eller "Tio tips - så hindrar du staten från att läsa dina sexmail". Den enda plats som jag stött på någon större debatt är SVD's ledarsida* och deras debattsida Brännpunkt.

Förra veckan fanns tre debattartiklar:
Varning för justitieministern - Pär Ström
Bara misstänkta övervakas - Thomas Bodström svarar
FRA planerar svenskt Echelon - Pär Ströms direktsvar

Pär Ström är civilingenjör, författare till boken "Övervakad" och står bakom webbplatsen Stoppa Storebror - en ful men viktig webbplats.

Ljuspunkter
- Hembakade semlor

Mindre ljusa punkter
- Det faktum att det blev sent igår. Också. Är trött idag.


* Därmed inte sagt att det inte förekommit någon - den kan ju faktiskt ha undgått mig.

Kommentarer
Postat av: Kärin

Blev det sent? Vad gjorde ni när jag gått då? ;)
Blev det Vita huset iaf?
Hälsa frugan o tacka för semlan - har skrutit om den idag på jobbet. Fick en del avundsjuka blickar. =)

Postat av: Kärin (igen)

Om du, som jag, tyckte att storleken på rubrikerna i den här bloggmallen är för liten (liksom topprubriken) så hittade jag var i html-koden man kan ändra. Fast det kanske du redan vet.

2006-01-24 @ 13:13:12
URL: http://kaerin.blogg.se
Postat av: (SH)

Kärin, jag störde mig mest på att jag "tvingades" använda samma mall som dig. Inget illa om mallen men jag ville ine göra en "rip off"...

2006-01-24 @ 13:39:19
URL: http://essha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback