Vad ska man välja?

Det händer ju så mycket intressant nu. Svårt att välja bland allt läsvärt som skrivs.Får bli ett litet axplock:

Intressant serie med debattartiklar i SVD angående övervakning:
Upp till bevis, Bodström
Sätt överrock på makten
Myndigheter försvara jakten

Den muslimska världens reaktioner på danska dagstidningen Jyllands-Postens publicering av karikatyrer föreställande profeten Muhammed. Skrämmande att de inte förstår hur det fungerar i en demokrati. Den danska staten styr inte över de tidningar som ges ut där. Enkelt för oss som lever i en demokrati men till synes omöjligt att förstå för många i arabvärlden. Lite bra kommentarer:
Ledare i SVD 31/1
Dick Erixon
Dick Erixon igen
Martin Källstrand - ingen direktlänk

Lev väl!

Ljuspunkter

- Dubbel espresso vid datorn
- Min latinamerikafond på mitt PPM-konto
- Opera som webbläsare

Mindre ljusa punkter
- Trängselskatten - kan inte förlika mig med det totalt odemokratiska sätt som den infördes. Och är inte ens särskilt berörd.

Absoluta nollpunkten
- Ibrahim Baylan - han sitter ju kvar

Kommentarer
Postat av: Kärin

Angående din ljuspunkt om Opera - se min senaste kommentar på mitt tredje(?) sista blogginlägg, om datakursen...
(se länk nedan)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback