Läsvärt och tänkvärt

Efter gårdagens sena tvättstugesession försöker jag att intala mig att jag inte alls är speciellt trött. Tar hjälp av P.O.D's Alive.

Läste en intressant artikel på SVD's ledarsida idag. Tragiskt att vänstern här i landet och ute i Europa inte klarar av att ta avstånd från alla de övergrepp som gjorts i kommunismens namn. Lika tragiskt är det också att vi* inte redan har förpassat kommunismen till samma rum som nazismen. För den intresserade rekommenderas Gulag: De sovjetiska lägrens historia av Anne Apelbaum.

Göran Skytte är en läsvärd skribent. Har du tid över, läs gärna hans Nej tack.


Dags att gå till jobbet.

Ljuspunkter
- Jag är vaken

Mindre ljusa punkter
- Bristen på snygga stilmallar på Blogg.se (stilmallar som dessutom fungerar...). Kärin, denna stilmall var den enda som ville funka. Sorry.


* Läs gemene man. Jag har redan gjort det. Du också kanske?

Kommentarer
Postat av: David

Jag vet att det här inlägget är otroligt gammalt, men ajg måste bara hålla med om det du säger. Att komunism ses på som det gör är sjukt. Jag nämnde på något sätt att jag hade kontakt med folk som var komunister när jag pratade med min syster och hon reagerade som om jag hängde med Usama Bin Laden eller något liknande. Folk drar ofta parallelen komunism = sovjet unionen, vilket är helt fel. Jag tror att komunism kan fungera, med representativ demokrati och allt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback