Fördelen med att börja jobba kl 9

Ja, vad är den? *hör majoriteten skrika "Sova längre än om man börjar kl 8!"* Ni har fel. Fel. Dels för att jag är morgonpigg. Dels för att jag ändå går upp tidigt och äter frukost med min fru (som börjar kl 8 och inte är morgonpigg). Fördelen är den stund som inträffar när vi ätit frukost och jag är själv hemma. Tid över.

Tid att läsa en bok. Surfa. Läsa och skriva i något diskussionsforum. Eller, som idag, ta en efter-frukost-fika. Inget man gör varje morgon. Vore för ohälsosamt. Men idag.

Morgonfika

Ovan ser ni dagens efter-frukost-fika: Espresso och blåbärmuffin. Gott. Mycket gott.

Detta leder mig in på något som blivit en passion för mig. Kaffe. *går och fixar en espresso till* Denna underbara dryck som till sin smaksamansättning är mer komplex än vin. Nu dricker jag inte vin (eller annan alkoholhaltig dryck) men jag finner det underhållande att lyssna på tex Bengt Frithiofssons underbara smakbeskrivningar. Man bara så ni  vet, ni vin kännare där ute, kaffets smak är mer komplex. Kommer garranterat att återkomma till kaffet i denna blogg.


Dagens SVD-länk
Här kan du läsa om hur två socialarbetare uppsöker S:ta Clara Kyrka för att be om 120 kr (!) till en bussbiljett för att en hemlös skulle kunna resa med buss från Stockholm till Sandviken och träffa sin kurator. Japp. Ni läste rätt. Socialtjänsten gick till en frivilligorganisation för att be om 120 kr! Jag undrar vad mina skattemedel sysslar med...
Givetvis ordnade S:ta Clara Kyrka så att mannen kunde ta bussen till kuratorn.


Ljuspunkter
- Muffins bakade på smör. Blir så mycket godare.
- Min W800i - utmärkt telefon och utmärkt MP3-spelare i smidig förpackning
- Välja köksinredning, vitvaror, väggfärg/tapeter, kakel med mera till vår nybyggda lägenhet

Mindre ljusa punkter
- Att det är typ 10 månader kvar till inflyttning
- Begränsad budget
- Slut på kaffebönor (= ingen mer espresso)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback