Vart är fjärrkontrollen?

Vår TV har en fjärrkontroll. Bekvämt. Fjärrkontrollen har en röd knapp (+ flera andra). Den röda knappen är min favorit. Man kan stänga av TV:n med den. Och plötsligt få tid över till annat. Som att umgås. Sova. Städa. Blogga. Ja, du fattar säkert...

Just nu önskar jag att vissa företeelser hade en sådan röd knapp:

Upprördheten över kyrikatyrbilderna av Muhammed som Jyllands-Posten publicerat. Tänk om det bara gick att stänga av alla dessa fanatiker. Tänk om de istället kunde uppröras över bristen på demokrati* och yttrandefrihet i de islamistiska länderna? Kanalbyte typ.

Min förkylning. Jag brukar aldrig vara så sjuk att jag är hemma från jobbet. För två veckor sedan var jag hemma tre dagar i sträck. Illa. Nu känns det som att den förkylning jag fick i mitten på december är på väg tillbaka en tredje gång. Jag vill stänga av den. Nu.


Ljuspunkter

- De goda pajer som frun har lagat ikväll. Ser fram emot morgondagens matlåda.

Mindre ljusa punkter
- Känner mig lite förkyld. Som sagt.
- Kunde haft två VIP-biljetter till GE-galan ikväll. Om bara vår (jobbets) säljare från GE skött sig.


*Att Hamas vinner ett val i "Palestina" räknas inte som demokrati.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback