Sveriges största "blogg"

Ett vara egocentrisk i en blogg är helt ok. En blogg handlar om just innehavarens perspektiv på tillvaron. Egocentreringen är en del av konceptet på något sätt. Efter att ha sett kvällens deltävling* i schlagerfestivalen är mitt tips till Lena PH att skaffa sig en blogg. Där kan hon breda ut sitt ego bäst hon vill. Snälla SVT, tänk om, ge oss en riktig programledare och ge Lena en skrubb med en dator där hon kan blogga och breda ut sig bäst hon vill.
Kvällen i övrigt bjöd inte på mycket roligt. SM i korta kjolar och fåniga kostymer fortsatte. Schlagermall** 1a*** fungerar fortfarande. Varför kan inte folk**** rösta efter vad som kan tänkas fungera internationellt? typ spela för att vinna..? Och varför tittar jag på programmet? Vet inte... Födsel och ohejdad vana?



Ljuspunkter
- OS - ännu ett guld!
- OS-final för Tre Kronor imorgon!
- Vi är bortbjudna imorgon och vi får semlor..!
- Fruns supergoda mat (svärföräldrar på besök).

Mindre ljusa punkter
- Hockeyfinalen är inte över - hur går det med mina nerver?
- Mycket snö kvar, ont om vårtecken...



* Ja, jag tycker fortfarande att konceptet med en massa deltävlingar är urfånigt.
** Är det bara vi svenskar som ser det som en schlagertävling? Finalen heter ju faktiskt Eurovision song contest...
*** Vers, refräng, vers, refräng, refräng igen, höjning och ett par refränger till. Allt ackompanjerat av något som låter som ett förprogrammerat komp från någon billig leksaksynt.
**** Själv är jag "soffliggare"

Kommentarer
Postat av: Evo

Dessvärre - Lena behöver ingen blogg för att bredda ut sitt ego...hon lyckas ändå på nåt vis.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback