Sport och andra märkligheter

Här har man inte hunnit med bloggen sedan i förrgår eftermiddag och vad händer? Sverige tar TVÅ OS-guld! Anja och damlandslaget i curling tar guld! Helt fantastiskt.

Ovanstående är ett exempel på en av sportens märkligheter. Normalt är mitt intresser för sport ett totalt ointresse. Jag bryr mig varken om Elitserien eller Allsvenskan eller något annat under ett normalt sportår. Men så blir det OS. Kollegorna är fanatiska. Tidningarna sävlar om bragdrubriker. Eller fiaskodito. Och lilla* jag blir sportintresserad. Är glad t.o.m. över att vi har en liten TV i lunchrummet.

En annan intressant sak med sport är snacket. Vi tar OS-guld, Sverige tog silver och så vidare... Men går det illa är det den stackare som hamnat 2 tiondels sekunder efter som hängs ut... Väldigt sällan hör man kommentatorerna ropa: Vi missade och hamnade på åttonde plats... Varför detta "Vi vann" och "Valfritt namn förlorade"?

Ljuspunkter
- OS
- Fredag

Mindre ljusa punkter
- Jag har inte börjat simma. Än.
- Jag har knappt hunnit öppna min 
M3

* Kanske inte pytteliten direkt. Men jag ska börja simma.

Kommentarer
Postat av: Evo K

Jag lyckas inte ens bli LITE sportintresserad trots att det är OS, så jag får nog ge lite creds till dig för den bedriften =)

Postat av: SMÄM

Ett hett tips är att simma på fyrishov! Det är ofta ganska folktomt i simmhallen (förutom på tisdagar).

2006-02-25 @ 16:50:20
URL: http://smam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback