Ledig Skärtorsdag

Ledig idag. Dagen kunde ju ha börjat bättre... Den började ca 06:25 med att grannen ovanför vaknade. Eller försökte vakna. Hon använder sin stereo som väckarklocka. ”Ringsignalen” är någon skiva med alternativ techno*. Volymen är hysterisk. Vissa bastoner får dörren på skrivbordet i vårt sovrum att vibrera. Vanligen sänker hon volymen efter ca 15 sekunder.
Inte idag. Detta var stora snooze-dagen. Efter några minuter blev det tyst. I 7-8 minuter. Sedan började det igen. Och så höll det på. I drygt en och en halv timma. Frun sov helt oberörd bredvid mig men jag lyckades inte somna om. Tur att man hade en bra bok att börja läsa i...
För övrigt har jag bestämt mig för att klaga lite hos grannen om det händer igen**.


Resten av dagen fortsatte på ett betydligt trevligare sätt. Shoppingtur på stan i sällskap med frun. Hon skulle ha en ny vårjacka. Efter mycket provande hittade vi också en sådan. Själv hittade jag en ny bil:

 Hummer

Eller kanske inte. Men det vore kul att köra runt i en sådan maximalt politiskt inkorrekt bil. Mindre kul att fickparkera den.

 
Hade klädkontot varit större denna månad hade jag även hittat ett par jeans. Nu provade jag dem bara. Jag är glad att jag är kille och hör till de 65% som kan köpa ett par jeans
efter endast en provning.

 
Lunch på sta’n blev det också. Hamburgare på Texas Longhorn. Klart överreklamerat lunchställe. Hade de bara lagt lite kärlek och omtanke på maten hade det varit hur gott som helst. Nu var brödet på gränsen till bränt och själva hamburgaren överstekt. Men jag får väl skylla mig själv som inte klagade... Ska nog ändå ge dem en chans någon kväll - Surf 'n' Turf verkar ju inte helt fel... Hamburgare gör jag dock bättre själv.



 Ljuspunkter
- En massa ledig tid innan tisdag morgon....

Mindre ljusa punkter
- Grannens stereo.
- Fortfarande inga sommardäck på bilen....


 

* Musikstil som jag inte förstår mig på men som innehåller mycket bas och snurrar på med minst 120 bpm.
** Om jag inte ogillat att gå runt med morgonfrisyr i trappuppgången hade jag redan klagat.


Kommentarer
Postat av: Kärin

Kommentar ett: varför har ni en dörr på skrivbordet??
Kommentar två: man ska gå till Texas på kvällen, och köpa 'vanlig' mat, det är verkligen att rekommendera!! I tell you... Du kan ju t o m få en stek på 1 kg! =)
Jag tog ribs - delicious!

Postat av: Nate

Du bilen är fin och jag som erfaren driver av bil av samma fabrikat kan bara meddela kungligt kuul.

2006-04-13 @ 18:00:23
Postat av: [SH]

Kärin: Varför vi har en dörr på skrivbordet? För att den sitter där... Borde kanske förtydligat med en bild? Dörren sitter på skrivbordets framsida och bakom den döljer sig några lådor. Enkelt. Eller? Fast jag kan ju ha varit otydlig och meningen KAN ju vara tvetydig... :)

2006-04-13 @ 21:33:46
URL: http://essha.blogg.se/
Postat av: Nic

Samma erfarenhet som du av texas longhorn inget vidare om man säger så. och ganska dyrt. Känns bra att det finns fler som inte vågar klaga =)

2006-04-14 @ 11:09:40
URL: http://nic.blogg,se
Postat av: Kärin

HAHAHA!!! =D
NU fattar jag! Föreställde mig en rumsdörr, som av någon anledning låg uppepå skrivbordet. Men du menar alltså en hurtsdörr? *garvar igen*
Nja, det är väl inte det allra vanligaste att skrivbord har dörrar, så jag gjorde inte den kopplingen direkt.

Såg förresten nu att bilen redan fått böter också. Tror jag det när man så kaxigt parkerar mitt på Gamla Torget.

2006-04-14 @ 13:14:11
URL: http://kaerin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback