FF

Om någon trodde att FF stod för FöräldraFritt kan jag bara meddela att ni har fel. Helt fel. Det står för Fantastisk Fru. En sådan har jag. Det visar sig allt som oftast, bland annat när man håller på att köpa lägenhet.

Jag kan gärna gräva ner mig i skåpsinredningar, prestanda på en tvättmaskin och huruvida antalet mediauttag räcker. Men det finns en gräns. Den går vid tapeter, kakel och annan yta. Jag uppskattar fina tapeter, vackert kakel osv. Men att välja det... Jag fixar det inte. Man ska tänka på helheten. Tänka på de möbler man har och de som man ännu inte köpt. Vilka krukväxter som kommer att passa bra och i vilka krukor som de ska stå. Färg och form på gardiner. Med mera. Allt för att välja tapeter.

Det är då hon kommer till min räddning. Min fantastiska fru. Hon ser helheten. Tittar på en tapet jag tycker är snygg och säger ”Den är fin men den kommer inte att passa in i det rummet, det blir (fyll i valfri självklar förklaring)”. Inget jag hade en tanke på när jag såg tapeten. Jag är helt enkelt otroligt tacksam för min fru. Tacksam för allt möjligt och just nu tacksam över att hon håller i alla val rörande tapet, kakel och annat som syns i vår nya lägenhet. Själv är jag helt nöjd med att veta att eluttagen räcker och att det som ska rymmas i köket får plats i köksskåpen.




Ljuspunkter
- FF
- Skatteåterbäring (japp, det dröjer lite än men ljuspunkt är det iaf..)
- Statistiken på Blogg.se ska fungera snart...

Mindre ljusa punkter
- Det var inte Top Gear på femman igår utan Monster Garage... :(
- Walt Disney tittar fel i kalendern, han ska inte måla snöfall utanför våra fönster 4 april...
- Min
riktiga glass tog slut nu på morgonen...


Kommentarer
Postat av: Semret

oh steffe, fruar är guds gåva till världen, så glad att du fått dig en:0)....glad påsk på er båda...passa på och njut av FF....så länge det går;0)

2006-04-11 @ 14:58:32
Postat av: Henrik

óh steffe är nästan bättre en dit andra smeknamn varför syns du aldrig på datorn nu förtiden är du upptagen med något annat glad påsk vi åker till östergötland vill ni låna huset ändast ett stort vilkor städning utvändigt och invändigt mvh henrik

2006-04-11 @ 22:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback