Bröd och skådespel till folket

Skådespelet är det lite si och så med just nu men brödet... *suck* Brödet... Min kära fru har påsklov och idag har hon bakat tekakor, ett ljust matbröd och ett mörkt matbröd med morot i. Jag har en fäbless för bröd. Och då menar jag riktigt bröd, fritt från härdade fetter och E-nummer-grejer.

 
Varför då denna fallenhet för hembakat bröd? Vet inte. Kanske för att jag under hela min uppväxt bara åt bröd som bakades hemma? För att det är otroligt gott? Nyttigt? Man vet vad som är i brödet? Troligen en kombination av allt.

 
Ett gott hembakat bröd är skillnaden mellan en medioker frukost och en trevlig stund på morgonen. Det är skillnaden mellan en halvtrist bruschetta på finporigt köpebröd och en strålande inledning på en italiensk middag. Ett gott bröd... Är gott.

 
Tack käresta för allt bröd som nu ligger i frysen!




Ljuspunkter
- Ledig imorgon, fredag, lördag, söndag och måndag.
- Nybryggt kaffe väntar på mig när detta inlägg postats.

Mindre ljusa punkter
- Lurigt vårväder, vill ha mycket mer sol.
- Inte satt på sommardäcken ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback